torsdag 3 november 2011

My obsession

Jag har fastnat för smaksatt kaffe. Vi fick ett paket Irish cream från svärföräldrarna som de köpt på Öland. När vanliga kaffet var slut orkade jag inte knata ner i källaren så jag tog det som fanns på plats det vill säga Irish cream-paketet. Redan när jag öppnade det föll jag för doften. Så ljuvligt gott det luktade! Och när det var bryggt luktade det lika ljuvligt. Med en skvätt grädde i var ljuvligheten gjord! Jag föll där och då och är helt fast. Jag kan bli grymt sugen på kaffet med grädde. Igår köpte jag ett halvt kilo till. Det får drickas med andakt för det var himla dyrt.

Jag brukar i vanliga fall dricka en mugg kaffe om dagen av muggstorleken nedan. En halv mugg på förmiddagen och andra halvan på eftermiddagen. Idag har denna mugg utökats till två med grädde i självklart. Fruktansvärt gott men samtidigt fruktansvärt triggande! Igår insåg jag att jag måste lägga av. Det håller inte att få i mig närmare två dl grädde i kaffet om dagen. Grädden i sig är söt och jag tror mig klara detta men det gör jag inte. Jag dras med ett sug på eftermiddagarna och det kan slinka ner både det ena och det andra. Egentligen är inte suget så stort men ni vet, nöten på toppen av kroppen anser att det är jättestort och kommunikationen oss emellan funkar inte alls. Den styr och jag lyder. I och för sig är det den som styr men jag behöver inte vara så svag och lyssna på alla dumheter den tycker jag borde hålla på med.  






Det är slut med njutningarna och dumheterna nu. Jag har tröttnat. Nu intogs förmiddagens halva mugg kaffe med kokosfett. Naturligtvis inte lika ljuvt som med grädde men det är ju en vanesak. Kaffet i sig är ju gott så det räcker. Bilden ovan står det att socker förhöjer och det håller jag med om. Vanligt socker har jag självklart inte testat, det räcker med grädden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...