fredag 9 december 2011

Kolla in Motalabor!



Vi har två hälsokostaffärer här i vår stad. När denna hälsokostaffär slog upp portarna i Citygallerian blev både jag och maken jätteglada (då har jag för mig att de hette något annat men skit samma, mitt minne är ju som en islandshäst travar). Första gången vi gick in i butiken blev vi glatt välkomnade av Micke. Vi språkade ett bra tag om ditt och datt och det kändes som vi kände varandra fast vi inte ens setts innan. Ja, han är helt enkelt görbra som vi säger på östgötska. Jag har väl inte visat mig där jätteofta och maken slirar in där ibland och köper några klumpiga burkar. Han träffade Micke på Feelgood då det var öppet hus och prova-på-erbjudanden för att locka folk. Micke var där och berättar i alla fall för maken att han har tagit in lchf-produkter. Jag min lata själ har inte orkat mig dit för att spana in utbudet (ja, jag grottar mest med uppsatsen nu när det börjar brinna i knutarna!). Schyssta maken var dock där en annan dag och shoppade till sig själv. Tror ni han kollade om moí ville ha något? Icke. Jag behöver ju liksom Cocosa och jag är intresserad av en annan sak och sen finns det säkert något annat roligt jag vill ha. Någon Motalabo som har spanat in lchf-sortimentet? Jag lovar i alla fall att kika in hos Micke och Annette, förhoppningsvis inom en snar framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...