söndag 1 januari 2012

Gott nytt 2012!

Hoppas ni alla haft ett skönt 2011 och får en ny bra början på det nya året! Här har vi det slöare än slöast och frukosten intogs för drygt en timme sen. I morgon börjar maken jobba och vi övriga blir hemma en vecka till. Skönt!

Gårdagen spenderades i lugnets tempo, som vanligt. Lite tvätt, lite plock, lite mat, lite promenad och lite annat smått och gott. På sen eftermiddag mötte vi upp svärföräldrarna på stan och gick ljusvandring i centrum. Otroligt mycket folk men ack så fint! När vi gick hem cirka två timmar senare var jag så genomfrusen som man kan vara. Jag räknade kallt med att termometern skulle visa runt -8 och jag ångrade att jag inte tog överdragsbyxor och tjockare vantar. Hem kom vi smått stelfrusna och termometern visade -3,6. Hoppsan, inte mer??




Ljusvandring i Motala centrum

Hur du gör egen bearnaisesås finner du här


Väl hemma hoppade jag ur offentliga kläder och svidade om till leggings. Skitsnyggt. Maken diggade nyårsstassen och följde mitt exemplar och hoppade i sina shorts och hemma-tshirt. Läckert va? Rostbiff bankades till, en bearnaisesås påbörjades och fick avbrytas tack vare en bajsblöja, sallad fixades till och mat värmdes till småfisarna. Pannkaka till barnen och det ovan till oss. Smarrigt värre! Den lilla accompanerade med munspel och den store stämde in när han ätit klart. Maken och jag höjde våra vinglas, såg varandra kärleksfullt i ögonen och undrade varför man ska gå på fest när man kan ha det mysigt som vi har det? Till live-musik dessutom. Ni kan ju tänka er, middag intogs till tjutande ambulans-sirener på munspel. Vem vill inte ha det liksom?

Vi kikade på raketer innan barn somnade och maken och jag fortsatte titta på Jägarna 2 som vi fick avbryta kvällen innan. Jag är inte så förtjust i svenska filmer men den här var riktigt, riktigt bra! 23.50 vaknade lilltjejen med ett tjut och firade in det nya året med att kika på nyårsraketer med oss. Dimman låg tät över staden så vi såg tyvärr inte så mycket som vi brukar göra. Vi har utsikt över hela staden och ser jättebra annars. Men inte igår. Den store ville gärna se men både maken och jag var inne och skakade på honom och han sov som en gris.


På Facebook har vänner önskat gott nytt och en del har skrivit önskningar inför nya året. Själv tänker jag köra på den linje jag kör nu: försöka få bort grädden i kaffet (förbaskat svårt men förbaskat gott!) och äta bra. Jag har gått upp, säger vågen, säger kroppen och verkligheten visade allvaret igår när jag skulle i mina favvo-jeans. Jag fick lägga mig på sängen för att få igen knappen och sen satt det inte alls skönt. Valken över magen var inte snygg heller. Det lustiga är att jag kunde ha dessa jeans när jag vägde två kilo mer för många år sen, innan andra barnet, men nu verkar allt ha satt sig i midjehöjd. Skit. Nyårslöften är absolut inte min grej, jag kan inte hålla dem ändå så mitt nyårslöfte är att inte ge några nyårslöften.


Nu kommer ett nytt år med nya möjligheter!


Har du avlagt något nyårslöfte?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...