fredag 24 februari 2012

HJÄLP!

Jag blir galen på sånt här, när jag inte fattar hur jag ska göra. Jag har skapat en sida för denna blogg på Facebook och vill nu lägga till en Gilla-knapp här på bloggen. Jag har klistrat in en kod som det står att jag ska göra men ingen Gilla-knapp är synlig. Sånt här retar gallfeber på mig! Att inte kunna när jag vill. Så ni, alla underbaringar där ute, vet någon hur jag ska göra? Jag är otroligt tacksam om du kunniga skulle kunna tänka dig att klottra ner ett väl utförligt svar till dataidioten :-)



För övrigt, vem sa att fredagar innebär fredgasmys? Sonen har lärt sig använda ordet "hata" och använder det intensivt vid ilska och irritation, han spelar Xbox och är speedad i spelet, den lilla varianten blaskar med vatten och springer runtruntrunt och passar emellanåt på att reta storebrorsan, ibland retar storebrorsan lillasyrran och jag får vråla i. Maken sitter limmad på andra sidan bordet och spelar säkert sin Maffia på FB, hemmet är i kaos och disken går visst inte själv till diskmaskinen. Snart ska guldklimparna i säng och förhoppningsvis infinner sig lugnet och ett städat hem. Bäst att sätta fart med andra ord.


Önskar er alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Jag gjorde liknande idag på www.virkaholic.com för att slippa visa inläggen i gillaboxen så skrev jag:

    data-stream="false"

    I koden som du klistrar in i widgeten. I övrigt tycker jag det ser bra ut.

    SvaraRadera
  2. men du har ju en ruta "gilla-knapp" till FB!! jag ser den ;)
    HUR gjorde du??
    om jag nu får för mig.......

    SvaraRadera
  3. Ehhh ... mitt tålamod räcker sig inte till sånt här så jag gjorde en deal med käre maken igår: jag röjde hemmet och han pulade med gilla-rutan. Han fick dit den och det är jag tacksam för!

    Annica: Han la in båda koderna i samma ruta och sen måste söklänken till facebook-sidan klistras in i URL-rutan när Like Box ska ordnas, sen kopierade han koderna och klistrade in dem i en HTML/Script-ruta. Det är säkert olika från blogg till blogg. Jag höll på med detta igår så till viss del var jag rätt men klistra ULR gjorde jag fel och la koderna i var sin gadget. Rörigt värre när jag inte är haj på sånt här ;-)

    SvaraRadera
  4. ojoj jag blev trött bara av att läsa detta ;)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...