onsdag 25 april 2012

Movin up

Jag har ett tag känt mig lite så där vacklig när det gäller vikten på kettlebellen. Åtta kilo känns för lätt i de flesta övningar om vi inte ska köra många upprepningar under längre tid eller som igår: sänka kettlebellen från huvudet och långsamt ner framför sig under 30 sekunder. Efter dessa 30 sekunder skulle vi vända på steken och föra kettlebellen uppåt igen. Tjena mittbena. Ner var apjobbigt men upp var nästintill stört omöjligt! Armarna ville böja sig, det var skitsvårt att hålla dem raka. Här var åtta kilo mastigt och förbannat tungt!

Igår gav jag mig attan på att sluta mesa. Jag kan inte hålla på och fjanta omkring längre så en 10:a och en 12:a plockades fram. När övningen ovan uppdagades blev det till att norpa den rosa. Mina nya bästisar är de nedan men jag tycker faktiskt att den rosa färgen på åttan är lite finare.



10 kg



 
12 kg



16 kg 

Ibland är jag till och med igång och leker med denna :-)

Bilder lånade från Spartan gym




Det är otroligt skönt och häftigt att känna att jag blivit starkare i kroppen men mitt tålamod är ju inte det bästa. Jag vill se resultat fort, direkt. Helst redan efter första passet ;-) Jag börjar gilla vad jag ser så det återstår att se vad några fler månaders träning bidrar med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...