söndag 6 maj 2012

Söndagsträning

 Taggad och redo för träning!

Även idag valde jag att trotsa allergin. Morgnarna är inget vidare innan kroppen sparkats igång och näsan börjar fungera som den ska. Det är tur att man har en mun att andas genom när den andra öppningen inte fungerar ;-)



Idag lurade jag med mig en vän dessutom. Vi kom dit, genomgång av stationerna som burpees vid equalizer, kasta stenbumling, bröstövning med gummiband, benböj med stock, swinga kettlebell, magövning med gummiband, snatch med aquabag och benböj med bulgarian bag. Dessa burpees alltså. Tjena vad de är jobbiga! Inför andra varvet tillkom slägga och traktordäck samt springa med däck (denna gillar jag skarpt!). Övningen med equalizern blev en tricepsövning, gummibanden blev armövningar för biceps, stock blev sidoutfall, stenbumlingarna blev armpress, clean på kettlebell och en magövning med aquabag.

Avslutningsvis blev det några kroppsviktsbaserade övningar som bearwalk, gående utfall och krokodilgång innan jag och vännen var tvungna att avvika och den övning de gjorde när vi gick ... Uj och oj. Vi bröt nog rätt lagom :-D
Lämna av vännen, snabbt hem och hoppa in i duschen och vidare mot Vadstena golfklubb för lite lunch innan maken skulle ut på golfbanan och harva gräs. Gissa vem som lär komma hem och påstå att han behöver nya golfklubbor?


2 kommentarer:

  1. Attans då, den med steg ut och armhävning? Den jobbiga gången, är det krokodilgång? I så fall gjorde jag den, jag hann visst med tre då :-D (bäst att ändra i inlägget). Ni gick lågt på huk när vi avvek. Det såg jobbigt ut :-)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...