lördag 5 maj 2012

Ha!

Efter att ha varit mer eller mindre utslagen i veckan valde jag idag att ignorera allergin och gav mig av mot gymmet för att svinga lite kettlebell. Redan under uppvärmningen kändes det trångt i halsen så jag fick ta det lugnt men varefter passet fortskred kändes det rätt skapligt och jag ökade tempot en aning. Fast, burpees kan få vem som helst flåsig till 1000! Vi körde olika kettlebellsövningar under tre minuter, vila en minut och en ny övning under tre minuter osv. Efter det blev det fem övningar som först upprepades under en minut vardera (det var här burpees gjorde entré) och sedan minskades det ner till 50, 40, 30 och 20 sekunder. Ett riktigt skönt pass som lägger en bra grund för resten av dagen. Endorfiner säger jag bara, det är finfina grejer det!

Det kändes i alla fall bra i kroppen trots att jag inte kunde ge så mycket som jag skulle velat. Jag trodde näsan skulle rinna som en kran men det var halsen som kändes uttorkad och aningens för liten till en början så flåset infann sig ganska omgående. Å andra sidan var det inte jag som flåsade värst i gymmet ;-) I morgon blir det ett utepass hos en av gymmets instruktörer. Det ser jag fram emot och allergin tänker jag ignorera ännu en gång. Jag vill och jag ska! Så det så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...