måndag 23 juli 2012

Världsrekord!


I lördags gick Varamon sportfestival av stapeln. Vi åkte dit för att kika lite och jag ville se och heja fram tjejen ovan: Elna Elwin när hon skulle ge sig på världsrekordförsök. Ungarna drog till stranden och badade så jag stod där med övriga gymkompisar och applåderade för allt vad händerna klarade av! Mitt i allt kom jag på att man blir ganska öm i händerna av hårda applåder och tanken gick direkt till Elna, hon svänger sig med en 22 kilos tung kettlebell! Hennes förra världsrekord var 500 repetitioner under en timme med en 20 kilos tung kettlebell. I år ökade hon med två kilo och slutresultatet blev 505 repetitioner på 52 minuter! Hennes vänstra handflata hade en stor skinnflik uppfläkt när rekordet var satt men det verkade inte bekomma henne alls. Hon är grym!

Den här tjejen har en vilja, envishet och styrka som finns hos få! Hon imponerar stort och när jag tittade på henne så undrar jag hur 17 hon fixar det rent mentalt. Jag menar, bara tanken på att stå i long cycle med en aptung kettlebell får väl de flesta att ge upp? Men inte Elna. Är det någon person som förtjänar respekt så är det denna tjej, blott 19 år gammal, med en järnvilja större än de flesta! Det är inte för inte som hon kallas DuracElna på gymmet har jag förstått nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...