tisdag 13 november 2012

Citronpepparsmör

Hej och hallå vad längesen det var jag skrev här. Hoppas det är bra med er allihop! Anledningen till min frånvaro är arbete som vikarierande lärare med 0 på fötterna. Det tar tid att sammanställa material och söka lektioner och få uppslag. Lägg på det till att jag är duktig på att överarbeta vilket jag idag fick till mig att jag gjort men jaja. Det jag har samlat på mig lär nog användas nån gång? Kanske ;-) Det blev liet börja om från början men det löser sig. Utöver det har jag haft kostrådgivning och ojojojojojoj vad det är kul! Att möta kunden, samtalet. Så givande och så ofantligt, ofantligt kul. Det här vill jag göra varje dag.
 
För övrigt passerar vardagen (och helgen) i ett svep. Ni vet, upp med barn, lämna barn, flänga till jobb, köra racet, handla, hämta barn, laga mat, tvätta, vika tvätt, plocka in, plocka fram, läxor, rasta dammsugare och motionera disk/tvättmaskin, plocka femtioåttatusenfemhundraelva leksaker, mysa med ungarna och torka snoriga näsor. Livet helt enkelt :-) 
 
 
Med såna här dagar är det skönt med snabbkäk när den är som bäst, lågkolhydratkost. Stek en köttbit, kyckling eller fisk, rör ihop ett kryddsmör, skär upp några gurkskivor om det är så. Ät och njut!
 
 


Citronpepparsmör 2 - 3 portioner
 
 
100 g rumstempererat smör
1 msk pressad citron
1 tsk Dijonsenap
vitlökspulver, lökpulver, paprikapulver, salt, svartpeppar efter smak
 
 
Blanda ihop allt
Rulla till en korv, skär i skivor och servera
Förvara i kylen eller frys in


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...