måndag 31 december 2012

Årets sista dag

 


Här görs det inte allt för många knop. Hummern ligger och tinar, desserten är klar och förrätt ska fixas till. På agendan finns annars ingenting. Jag rör mig mellan barnen och glor på film, plockar lite i köket eller läser ur boken brödberoende. Vi lurar på att slänga ut granen. den barrar något förskräckligt! Så pass att julgranspyntet trillar ner. Det får bli dagens projekt: att få ut granen.

Jag nådde ett mål igår: jag klättrade upp i repen och touchade taket. I fredags var jag ute med några från gymmet och yttrar mig till en instruktör tillika träningskompis att det vore häftigt att klara det detta år. Med andra ord var sista dagen igår eftersom jag inte är på gymmet idag. Det krävdes några försök innan jag kom upp, jag nuddade taket och slirade ner. Jag nådde! 36 år senare har jag för första gången lyckats ta mig upp i repen! Fånigt för andra kanske - stort för mig.

Kommande år innebär för mig en fortsättning av 2012. Jag tänker fortsätta min väg kantad av träning på favoritgymmet Spartan för ökad styrka och funktionalitet, barfotalöpning med mina kära Fivefingers, äta gott för ett ökat välmående och sträva efter att nå lite längre, lite högre och lite bättre. Jag tänker inte se tillbaka och gräma mig över vad som kunde gjorts bättre eller ångra saker jag inte gjort. Det tillhör det förgågna. Jag lever här och nu och tänker fortsätta se framåt. Fokus är på mig och min kära familj. Året kommer bjuda på en utlandsresa. Sen, vem vet vad som händer och sker?




Jag vill önska Er alla ett riktigt gott nytt år!
Och jag vill tacka Er för att ni läser och kommenterar här i bloggen!
 

Det värmer och stärker så ofantligt mycket och ni delar med er av tips som jag tacksamt tar emot. Ni är värdefulla, glöm aldrig bort det. Må 2013 bli precis som ni önskar och gör det till och lite mer på det. Sikta högre och högre och ge aldrig upp ditt mål. Du kan vara närmare än vad du tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...