tisdag 21 maj 2013

Triceps börjar titta fram



Igår hade vi lite fotografering i källaren. Jag har varit med i en utmaning i gymmet och behövde skicka in efterbilder så av med paltorna och posera. Utmaningen har jag nämnt tidigare. Hur gick den då? Harkel. Som förväntat, big fail! Engagemanget blev inte som tänkt när jag skiftade fokus från viktminskning till att bygga muskler någon månad senare. Sen januari har jag gått ner 0,5 kg men helt otippat hade jag minskat 2 cm i midjan. Med tanke på att jag kände mig svullen som bara den vid mätningen så är jag fortfarande smått paff. 

Det som har förändrats är mina armar. Axlarna börjar tonas fram och ådrorna (som jag är så fånigt stolt över) på vardera axel är mer synliga. Något annat som tittar fram den senaste tiden är triceps. Jag fick se den i förbifarten i spegeln på gymmet en dag och jag hajade till. Men hallå? Vad kom den ifrån? Jag som knappt tränat triceps. Så här tydligt har jag aldrig sett triceps innan. Inte ens när jag var ung och smalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...