måndag 1 juli 2013

Lovin´it!



Det kanske är för tidigt att ropa hej än men sen jag bestämde mig för att äta regelbundet så har mitt sug försvunnit. Jag funderade på detta ikväll, vad har jag märkt för skillnad dessa veckor? Jo, det här har jag märkt:

Suget är borta. Tidigare om eftermiddagarna var skåpråtte-syndromet tillbaka. Och jag åt av vad jag kom över. Ohållbart.
Jag äter fortfarande mycket mat men jag märker att jag äter mindre. Att fortfarande äta samma mängd som innan funkar inte. Jag blir bokstavligen PROPPMÄTT. Obehaglig känsla. Det här behöver jag justera lite och jag äter mindre mat men ibland går det av bara farten ...

Kroppen känns aningens tajtare. Jag har inte vägt mig men den pluffsiga känslan börjar smått försvinna.

Glädjen börjar komma tillbaka. Jag har varit i en svacka och känt mig pest men så idag, visserligen hög på träningsendorfiner så började jag ana den tidigare Heléne.

Orken ... tja, den är fortfarande lite sisodär. Jag känner mig fortfarande slö/trött i kroppen men tar mig för mera saker så det går åt rätt håll. Jag kan inte se någon annan koppling än att jag var stressad och efter Halvvättern släppte allt och jag rasade ner i något hål. Det märkte jag inte då men jag märker det nu. Nu börjar det sakta men säkert lätta.

Huvudet vill dock mer än kroppen när det gäller träning. Idag blev det CrossFit på gymmet. 4 övningar, 5 reps vardera i 5 min och så många varv som möjligt under dessa 5 min. Skitsimpla övningar men satans vad tungt det blev emellanåt och jag flåsade ur mig till Chris (instruktören) under ett hopp: "Wheres my energy Chris!" Jag blev förbannad på kroppen som inte gjorde som jag ville. Nåja, jag förbättrade mig andra varvet men jag hade ju hoppats på att orka 5 varv. Första varvet blev 4 klarade varv och 3 påbörjade reps på nästkommande varv. Andra varvet blev 4 klarade varv och 10 påbörjade reps på nästkommande varv.

Väl hemma kickade endorfinerna in. Jag var hög! Jag ville MER. Och vad gör man åt det om inte ger kroppen mer? Ut på altanen: 10 burpees, 10 overhead swing m 16 kg kettlebell, 30 sek planka, 10 armhävningar x 3. De sista 10 armhävningarna var seeeeega. In i duschen och feeling GOOD! :-)

I morgon bitti lurar jag på att köra en omgång hemmapass till men 5 varv. Det borde jag orka när jag inte kört CrossFit innan va?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...