fredag 28 juni 2013

Regelbundenhet

Jag brukar i vanliga fall vara väldigt pigg. Otroligt pigg vilket jag trivs ypperligt med. Den senaste tiden har jag tyvärr varit motsatsen: orkeslös. Och jag ogillar det starkt! Orsaken är, vad jag själv tror,  outtalad stress. Inre stress. Slutet på mitt förra jobb, frågetecken, bollande hit och dit utan klara besked ... Jag la mer eller mindre ner och längtade till sommardagarna och till min nya arbetsplats.

Skolavslutning, avslutningsfika och tack och hej till en arbetsplats. Jag har haft jättefina och bra kollegor och lärt mig mycket och fått ny insikt! Packa ihop det sista för att fara vidare mot den nygamla arbetsplatsen. Jag får eget klassrum, träffar kollegor, hamnar på sommarfest och trivs in i själen. Det arbetslag jag hamnar i känns sammansvetsat och väldigt bra. De två jag ska jobba närmast känns guld, det här kommer bli bra!

Jag antar att allt suger energi. När jag kommer hem på eftermiddagarna är jag helt slut. Bokstavligen. Jag är dessutom sur, tvär och bara irriterad. Det känns inte som jag. Snarare som Eva (min PMS-kossa ni vet). Henne tycker jag inte om. Jag börjar läsa och lura på olika saker, vad fattas mig? Efter en del läsning och efter försök att bota fel kommer jag fram till att jag ska göra hårmineralanalys för att se hur jag är i kroppen. Jag gissar att jag har kopparöverskott. Jag lovar att återkomma med resultatet när analysen är gjord, den kan göras tidigast i augusti.

Fram tills dess har jag bestämt mig för att äta regelbundet det vill säga frukost, lunch och middag samt mellanmål vid behov. Ingen dygnsfasta, ingen periodisk fasta, ingen fettkaffe, inget överdrivet fettintag, mer fisk och lite mindre kött samt bra kolhydrater. Även lite mer tänk åt paleohållet. fortfarande undviker jag mejeri så långt jag bara kan. Nu har vi varit på minisemester och lite dumheter i form av glass, choklad och potatis har åkt ner men nu är jag på hemmaplan och fortsätter äta bra och försöka få tillbaka ork och energi till träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...