söndag 9 mars 2014

Stronglifts

För fyra veckor sen åkte jag på influensa och sen dess har jag inte varit i form. Att träna CrossFit var bara att lägga ner och när det skrevs om Stronglifts i gruppen Lchf & Träning på Facebook läste jag på lite mer och bestämde mig för att ge det en chans. Jag har varit sugen länge men med alla roliga pass på gymmet har det inte prioriterats. I slutet av februari gjorde jag mitt första SL - pass och la ribban för vikterna som ska ökas. 

Efter andra passet kände jag mig som en ny människa! Nu vänder det och jag är på G! Trodde jag ...

På måndagseftermiddagen satt jag på jobbet och kände mig skruttig. Crap. Förkylningen blossade upp igen. Veckan har inneburit vila men idag gav jag mig 17 på att avverka ett pass! Tanken var att ta det lugnt men orken fanns så jag lade på mer vikt. Knäböj fick upp flåset rejält och i näst sista repsen släppte jag koncentrationen "Hur mycket orkar jag i knäböj egentligen?" och jag var på väg att bli sittande. Fokus! Upp, upp, upp! (nu blir jag inte sittande, det finns "armar" på ställningen som jag kan släppa ner stången på om det skulle krisa när man inte har passning). 





Jag kan rekommendera appen Stronglifts som finns att ladda ner till mobilen.

Bänkpressen förvånade mig. Jag har inte kört bänk sen i somras och jag vill minas att jag kämpade med att orka en reps av 32 kg och under passning. Sen har jag inte kört bänk mer. Knäböj har jag också undvikit lite medvetet för att det inte är "så kul" men jag måste ändra mig. Det är kul! 


På bilden nedan kan du läsa lite om Stronglifts.





Jag är med i en Burpee-utmaning och ligger back några dagar eftersom jag inte orkar. Idag betade jag av 50 st på gymmet och flåsade som en jagad gnu! Inte fit for fight än. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...