lördag 1 februari 2014

Ketobollar


Ä n t l i g e n! 


Mina inlägg duggar inte tätt, jag vet, och det är jag inte stolt över men arbete, familj och träning/intruktör är prio ett för mig. Bloggen har hamnat i skymundan men jag dammar liv i den så fort jag har något på hjärtat och något som är bra att dela av mig med. 

Jag skulle blogga för ett tag sen och kom inte in! Katastrof! Ni må veta att irritationen var hög här hemma, rent av ilsk, och jag bad käre maken hjälpa mig. Ingen hjälp kom, bloggen skvalpade i bakhuvudet och det fick vara. Ni förstår, min vanliga webbläsare, Explorer har bestämt sig för att lägga av. Pang poff bara. Låste hela datorn och annat tjafs. Efter mycket irritation kläcker maken ur sig att Explorer lagt av och jag får använda Firefox. Här funkade saker och ting helt plötsligt, lycka! Förutom en grej (och lite andra småsaker): jag kom inte in på bloggen! Det ploppade upp en ruta att jag skulle aktivera eller inaktivera cookies, rensa caheminne eller ändra sekretessinställningar. Que?? Det är a b s o l u t inte mitt område! Och nu har jag något på hjärtat men fick inte ut det. Tills nyss, då jag gav mig fan på att leka datanörd helt själv. Ibland går det faktiskt riktigt bra och se, jag kom in! Här kommer ett inlägg som länge väntat på att få komma ut:

Receptet har jag stött på från LchfIngenjören, spana in henne, en grymt häftig tjej som minskat halva sig själv i storlek (om inte mer?) tack vare lchf. Hennes recept innehåller enbart kokosflingor och smör men så stötte jag på ett modifierat recept via en vän på Instagram och bestämde mig för att testa. Jag ändrade receptet andra gången och jag måste säga att det är det bästa recept jag har gjort hittills. Gymkompisarna uppskattade det också, de käkades upp, en efter en, och de tyckte att det smakade vanlig chokladboll. Eftersom de innehåller honung är de inte "renodlade" ketobollar men ack så goda!





Chokladbollar (ketobollar) 

100 g kokoschips mixas
100 g smör
3 msk kaffe
3 msk kakao
2 msk honung (kan uteslutas)
½ msk vaniljpulver 
Kokosflingor eller kakao att rulla bollarna i

  • Blanda ihop allt (blir smeten för lös kan du ha i mer mixade kokoschips)
  • Rulla till bollar eller annan form och rulla i kokoschips eller kakao. 
  • Förvara i kylskåp.

1 kommentar:

  1. Mumsigt! Har hört talas om dessa ketosbollar men inte testat ännu, nu blev jag väldigt sugen. :-)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...