fredag 2 januari 2015

Chokladpudding

Den godaste och lättaste chokladpuddingen vispas inte ihop från en påse. Den görs för hand med riktiga och naturliga ingredienser. 

Jag har gjort denna chokladpudding tidigare men med mörk choklad istället. Jag tycker den puddingen blev för maffig och på nyårsafton testade jag med kakao istället.  

De här blev släta och fina med perfekt len konsistens men i botten var puddingen "blaskig" och mer rinnig. Kanske borde jag vispad äggvitan mer? Kanske borde jag vispad även grädden? Mig störde det i och för sig inte, den blev himla god!  





Chokladpudding 2 - 3 personer


2 ägg

1-1,5 msk kakao
½ tsk vaniljpulver
1-2 msk honung (eller Sukrin)
2 msk grädde
  • Separera äggula och äggvita. 
  • Vispa äggvitan till hårt skum.
  • Blanda ner övriga ingredienser i äggvitan och blanda väl.
  • Häll upp i skålar. 
  • Ställ kallt om den inte äts direkt 
  • Servera med en klick vispad grädde och ev. några bär. 

Vill man ha mörk choklad istället smälter man det, ca 50 g och blandar ihop. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...