torsdag 25 juni 2009

Kräftröra

När jag fixade laxen till lunch passade jag på att slå ihop röran vi skulle äta ikväll. Även denna rätt har jag fått från den bästaste Sara. Och ja, gott! Egentligen nämde Sara att ha räkor i röran men en titt i frysen och de lös med sin frånvaro. Jag trodde ärligt att några gömde sig där men det var väl de som försvann till räkcoctailen på nyår? Sara tipsade om att äta i salladsblad så det måste självklart testas. Maken föredrog bestick men jag vek ihop och åt med händerna. Inget spill bidde det. Maken hällde upp ett glas vitt till men jag föredrog faktiskt citronvatten. Vinglaset passerades till kylen. Kanske smuttar jag i mig den ikväll annars får maken hälla i sig den. Jag ska ju roa mig på lördag och då lär det bli en flarra *visslar*


Kräftröra i salladsblad 2 st/person
1 burk kräftstjärtar (nettovikt 320g, avrunnen 170g)
½ dl majonnäs
2 dl turkisk yoghurt
1 liten rödlök
dill
salt & svartpeppar
salladsblad eller Finn crisp att lägga röran på
Låt kräftstjärtarna rinna av i durkslag. Finhacka rödlöken och lägg i en skål. Häll på kräftstjärtarna och blanda ner majonnäs och turkisk yoghurt. Häll i dill och salta och peppra. Servera på ett salladsblad eller på en Finn crisp. Jag valde att ta en Finn crisp med smör och ost vid sidan av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...