fredag 31 juli 2009

Choklad!

I min högerkant står det att jag är chokladälskare. Hmmm ... Undrar om jag borde ändra det för det slinker inte ner samma mängd choklad som det hade en tendens till att göra innan lchf? Å andra sidan älskar jag choklad men har numera gått över till mörk choklad. I vanliga fall brukar jag köpa hem Lindts Pure chocolate men den innehåller mer kolhydrater och socker per 100 g än vad denna nyfunna sak gör. Man får ta sig en koll i chokladhyllan emellanåt eftersom jag lätt snöar in i invanda spår. Chokladen nedan innehåller 26 g kolhydrater/100 g och eftersom man oftast bara tar en ruta som väger runt 10 g så innebär det att en ruta innehåller 2,6 g kolhydrater. Det kan man unna sig till eftermiddagskaffet, kvällen eller om suget kommer krypande. Det fanns fler smaker men jag valde Espresso. Av någon anledning smakar den bäst ihop med en kopp kaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...