söndag 2 augusti 2009

I verkliga livet ...

Inatt jobbade jag med en tjej som ätit lchf i 1 månad. Hon är helt fri från sina tidigare gallbesvär och gallstensanfall och medicinerar inte för det längre. Dessutom har hon gått ner 5 kilo på denna månad. Jag har tidigare bara läst om människor som blivit av med diverse olika besvär men att stöta på en öga mot öga var häftigt! Hon sa även att hennes mage blivit betydligt bättre. Det är så kul att få höra positiva effekter! Även hon äter gräddyoghurten som jag har med som nattmat och tycker den är kanonbra. Sånt är så kul att få höra.

Jag har märkt några fler positiva effekter efter lchf-starten och de är följande:

- håret är mindre fett och känns mer fylligt.
- mina tidigare sönderfrasade nagelband är hela och fina (om jag inte sabbar dom själv dvs)
- jag svettas mindre
- sötsug och sug efter något att småäta är helt borta

Jag skrev i ett tidigare inlägg att min rygg är bättre men den har inte blivit helt besvärsfri än, tyvärr. Jag har dessutom lite svårt att sluta pilla också .... Vad är det för fel på min rygg då undrar ni? Jo, jag har acne på ryggen. Det har jag haft i 21 år. MEN, jag har märkt att den är mindre kvisslig och det är positivt för det är ut kvisslorna finnarna bildas. Minskar de har jag fortfarande hoppet om att finnarna försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...