lördag 11 juli 2009

Pangafilé under äggtäcke

Fisk hör inte till vanligheterna att jag tillagar. Ja, det skulle vara lax i så fall men annan fisk är jag dålig på att fixa till. Nu råkade en påse pangasusfilé glo på mig i frysen och tills jag märker den nästa gång kan den nog ta sig ut själv så det är lika bra att ta tillfället i akt innan den blir gammal och dålig. Maken brukar ha en tendens till att gnissla tänder över mat som kastas så det är lika bra att tillaga och äta upp. Dessa filéer tillagade jag i ugn. Så här i efterhand hade jag nog valt att steka den i stekpannan och gjort äggsås till men det är sånt man lär sig i efterhand. Maken åt trots att han inte gärna äter fisk.


Fisk under äggtäcke 4 personer
4 fiskfiléer av valfri sort, här blev det Pangasus
3-4 hårdkokta ägg
4 dl grädde
en stump purjolök eller ½ gul lök
citronpeppar
svartpeppar
dill
Lägg filéerna i ugnsfast form. Peppra över citronpeppar och svartpeppar. Hacka äggen och lök och bred över fisken. Häll över grädde och dill. Tillaga i ugn ca 20 minuter i 200 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...