fredag 29 januari 2010

Det är ju konstigt ...

... att vågen kan visa så skiftande siffror dag till dag?? Ja, jag erkänner, jag väger mig varje dag. Det ska man inte göra men jag vill ha lite koll på läget. Igår fick jag en smärre chock och tänkte: "nu är det kört, nu börjar jag svälla till den gigantiska flodhäst jag blev när jag väntade David". Idag blev jag istället förvånad när vågen visade ner 0,8 från gårdagen. Nu är jag tillbaka på siffran jag var innan 2 dagars fuskande. Det finns hopp om livet ibland :-) Kan det vara en tillfällighet eller kan det bero på att jag tänkte till under gårdagen och åt mer fett?? Strunt samma, jag är nöjd så länge vågen inte skenar iväg.

Igår funderade jag på om det är värt att åka 10 mil i halvtaskigt väglag för 1½ timmes seminarium på universitetet? Jag behöver inte fundera längre, David bestämde åt mig i natt klockan 00.25 med att kräkas i vår säng. Efter det har natten kantats av upprepade kräkor och diarrér och natten har till största delen spenderats sittande på toagolvet med en liten hulkandes kille. Så, nu sitter vi hemma hela familjen. Jag förbjöd maken att åka till jobbet så han får jobba hemifrån. Jag ska väl läsa lite och bara ta det lugnt med lillfis. Nu har han fått i sig en brus Resorb och *peppar, peppar* än är den kvar i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...