söndag 7 mars 2010

Chokladbollar

När jag bakar måste jag självklart slicka lite ur bunken sen. När jag kladdade ihop chokladbollarna kunde jag inte vänta tills bollarna var rullade och klara, jag smakade innan. Nu står de i kylen, vi ska ta en promenad och sen blir det en kopp kaffe och en chokladboll så det slutgiltliga resultatet har jag inte fått smaka på än men det jag nafsade av fingret smakade inte tvi skit! Jag gjorde halv sats för att se om det var något att ha och hade i fruktsocker och kakao för smak och färg.


Chokladbollar
100 g smör
100 g kokos
1 msk grädde
2 msk kaffe
1-2 tsk fruktsocker (sötningsmedel)
2 tsk kakao
Kokos att rulla bollarna i
Blanda allt, rulla till bollar och rulla i kokos. Ställ kallt minst 1 timme innan servering.

1 kommentar:

  1. Ser gott ut :)
    Själv har jag tänkt prova LCHF-kladdkaka till helgen, kan knappt bärga mig.
    Hittade hit via FL :)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...