fredag 19 mars 2010

Dagens (halvnakna) sanning

Ja, så här ser jag ut i v 37 (36+5). + 18 kilo sen plus och + 14 kilo sen inskrivningen hos barnmorskan. Jag har mått väldigt bra hela tiden fram tills i söndags. Då hoppade varenda krämpa på mig med en gång. Magen började mola och göra ont så jag låg med varm riskudde och knaprade Panodil så gott jag kunde. Förvärkar antar jag? Igår lugnade det ner sig men istället kom foglossningen med besked!

Nätterna är en pina eftersom höfterna spränger och det gör ont när jag vänder mig i sängen. Jag vill så gärna sova på rygg igen, för att inte tala om hur mycket jag saknar att sova på mage! Nu är det en pärs att lyfta benen några centimeter över golvet för att få på mig trosor och byxor. Dessutom linkar jag iväg som en halvskruttig 98-åring när jag suttit still ett tag. Lägg därtill på en mysig ischias som nyper till och gör satans ont i både vänster skinka och baksida lår rätt vad det är. Nu förstår jag hur kära syster har det med sin ischias, det är verkligen ett ont helvete och mer!



Pigmentsömmen på magen börjar synas mer och mer


Nåja, snart är det över och jag ska koncentrera mig på att få tillbaka den kropp jag var på väg mot sommaren 2009. Jag bara hoppas hängbuken vill samarbeta :-) Och numera ligger ringarna på hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...