torsdag 29 april 2010

Fusk

Från och med i måndags försöker jag skärpa till mig vad gäller maten. Det har blivit alldeles för mycket skit, både matmässigt och godismässigt och det är dags att ändra om. Helt om. Det är ju inte bara jag som fallit i sockerträsket utan även sonen som är en gottegris precis som sin mamma. Så kan vi inte hålla på. Läsk och sånt köper vi inte hem om det inte är speciella tillfällen men godis, fika och skräpmat har cirkulerat rätt flitigt. Godis och fika flera gånger/dag. Så i söndags käkades det sista godiset upp, fikabröd som var uppe och tillgängligt slängdes ut till fåglarna. Det som är i frysen får gäster äta upp :-)

Igår steg jag dock lite åt sidan. David fyllde 5 år och jag köpte en godispåse för 12 kronor åt honom. 12 kronor är riktigt lite med tanke på att våra godispåsar den senaste tiden kostat minst 40 kronor. Jag norpade några harpluttar och lys melk av honom (mina favvisar), sen tog jag faktiskt inte mer. Igår kom även två gamla kurskamrater förbi på fika och för att titta på Alva som sov sig genom fikat. Jag bakade scones eftersom den ena kurskompisen lagt av med fika och godis så då tyckte jag inte det kändes schysst att bjuda på massa gottigott. Jag åt scones, det medger jag, och det unnade jag mig. Lite avsteg tänker jag faktiskt göra.

Nu var receptet på sconesen för 4 personer. Vi var tre som åt och senare även maken. Av 4 bröd blev det 2½ kvar. Imorgon eller någon annan dag tror jag det blir en tur med David ner till vattnet och mata änderna. Jag tänker då inte mumsa i mig alla scones. Fast ... det kanske maken kan? ;-)

1 kommentar:

  1. Vi har haft 2-års kalas vi och då blev det lite fusk. Nu har jag dock ätit rätt hela veckan. Ska väga mig imorgon så då får jag se.
    Med tanke på att du har en liten bebis så tycker jag att du är enormt duktig med maten (själv var jag helt tokig, åt allt...)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...