tisdag 31 augusti 2010

Föräldrar!

Jag har, innan lchf, inte brytt sig så mycket om mat. Jag var fettskrämd som alla andra och hade Lätta och margarin i min kyl. Idag vet jag bättre. Något som jag däremot stör mig på är maten som serveras i skolan och till äldre. På Davids förskola huserar en jättebra kock som lagar all mat från grunden. Det tycker jag är jättebra och alla uppskattar den hemlagade maten. Här förekommer inte margarin utan smör och Bregott. Men vad händer sen, när David kommer till förskoleklass och skola? Jo, då byts den hemlagade maten ut mot halvfabrikat. Varför ska det vara så? De som bestämmer påstår att det blir billigare och dyrare med hemlagad mat. Det stämmer inte. På Annerstaskolan i Huddinge funkar det. Varför kan det inte vara så på alla skolor i landet?

Idag stötte jag på denna länk Kost och hälsa . Det finns en klickbar rubrik Vill du rädda din barns kommun. Väldigt läsvärd! Livsmedelsverkets kostråd till växande barn är helt åt fanders, fettsnålt och vatten istället för fet mjölk. Glöm inte att bidra med ditt namn till namninsamlingen. Det kan du göra här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...