torsdag 16 september 2010

Istället för Bregott

Hmmm ... Jag gillar Bregott men tydligen smyger de in utländsk mjölk vilket kan ge passage för GMO-produkter. Det är inte bra. De visar lyckliga (hoppas jag de är) kossor i Bregottreklamen, då vill jag ha bra smör från svenska, lyckligt (hoppas jag fortfarande de är) svansviftande kossor. Tänk om så inte är fallet och en utländsk, svansviftande kossas mjölk också är iblandat? Fast ... folk har ju käkat margarin och lightprodukter så länge men nu när de fått upp ögonen på riktig mat räcker inte mjölken till. Eller? Nåja, spekulera kan man ju göra. I alla fall, dit jag vill komma är hit: Milko lanserar nu en produkt, Bredbar som är gjord på grädde från svenska kor. Det gillar jag så det måste testas nästa gång, när Bregotten här hemma är slut. Om det blir Bregott eller Bredbar i fortsättningen får smaken avgöra.



Bild lånad från Milko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...