lördag 4 september 2010

Kokoskaka

Den här kakan testades för länge sen när jag var baksugen och fick hålla mig till de ingredienser som fanns hemma. Receptet är ur Bakglädje med lchf av Annika Rogneby. Kakan var riktigt god, så god att den smälter i munnen och ska man någon gång ge sig på att baka tårta á la lchf kan jag mycket väl tänka mig att denna kaka passar utmärkt som tårtbotten. Kanske blir det att testa när jag fyller nästa år? Fast, ska jag vara ärlig är jag mer sugen på att testbaka Schwarzwaldtårta då.


Kokoskaka 12 bitar
1 dl sukrin
2 ägg
125 g smör
1,5 dl mald kokos
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
½ tsk vaniljpulver
Vispa ägg och sukrin. Häll i det smälta smöret och blanda. Rör ner de torra ingredienserna. Häll smeten i långpanna (15x23 cm). Grädda i 150 grader i 30 minuter. Skär upp kakan när den har kallnat. Går utmärkt att frysa

2 kommentarer:

  1. mycket gott du gör, tack!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för dina goda recept! En fråga - mald kokos, menar du kokosnötsmjöl eller mixade kokosflingor?

    Tack på förhand!
    /Anneth

    (http://givememycoffee.wordpress.com)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...