tisdag 7 september 2010

Utrensning


I söndags skulle jag ställa upp något i skåpet ovanför kylen. Där finns lite olika torrvaror. När jag står där på pallen med näsan över kanten ser jag några mörka prickar. Min första tanke är muslort men inte har vi möss inomhus. Allt lokaliserades till en dinkelmjölpåse, den hade en hel del små bruna baggar inuti sig. Uwh, uwh, uwh! Där står jag på min pall och uwh:ar mig sen river jag ut allt. Torkar rent och kokar trasan. Jag är egentligen inte kvacklig av mig men nu rös jag och fick för mig att baggar och larver (ja, det var en hög små larver också) var innanför min tröja.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Lika bra att slänga allt annat kolhydratsskit som bara tar plats, har utgånget datum eller aldrig kommer användas. När jag ändå var igång möblerade jag om i lådor och skåp. Varför har jag ställt torrvaror som används ganska ofta ovanför kylen dit jag inte når utan pall och ställt brödrost, våffeljärn och andra mackapärer i lämplig nivå och som jag använder mindre sällan? Vanemänniska som man är rotas det ändå på fel ställen när man ska ha något men det ändrar sig väl snart?

1 kommentar:

  1. Godt med en utrenskning:-) Kjempe fin blogg du har! Hilsen Janicke

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...