måndag 18 oktober 2010

Pizza

Jag har inte ätit pizza på jättelänge. Köpt pizza alltså. Vi blev bjudna på hemmagjord pizza hos kompisarna i Stockholm i augusti. Jag har kommit på att pizza inte är en favorit längre. Idag blev jag konstigt nog sugen så jag testade ett recept på pizzabotten jag hittat på lchf-sidan på Facebook. Det doftade gudomligt när den var klar men lite kryddor hade inte skadat. Jag körde utan eftersom David är skeptisk till det mesta och jag kryddade i efterhand. Det blir inte riktigt samma sak som om kryddan får gosa ihop sig med osten. I alla fall, botten blev väldigt bra och den kan jag rekommendera! Ska jag göra pizza igen måste det på mer smarrigt innehåll. Med krydda på.




Pizzabotten 4 bitar
2 ägg
4 msk olivolja
1 dl grädde
3 msk fiberhusk
1 krm salt
Vispa ihop allt utom husken. Tillsätt husken och låt svälla ca 5 min. Späd med vätska om det behövs. Bred ut på plåt och lägg på valfri fyllning. Tänk på att göra botten tunn så den inte blir svampig! Grädda tills osten fått fin färg.

1 kommentar:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...