måndag 15 november 2010

Finn (många) fel

Jag fick ju med mig en gratispåse från Ica förra veckan. Inga produkter vi använder men så tänkte jag att jag kan använda "grädden" i kaffet. Kaffet hälldes upp, i med en klick kokosfett och fram med paketet. Så fick jag se kortsidan: "Mjölkbaserad vegetabilisk fettblandning". Hallå? Kolla ingredienserna. Jag köper oftast 36% vispgrädde (inte helt perfekt med karragenan, jag vet) när inte enliters vispgrädden finns. Jämför innehållsförteckningarna. Valet var enkelt. Efter att jag fotat klippte jag Mildas förpackning och hällde ut i slasken. Det var en smått trögflytande blandning. Så smakade jag typ 3 droppar och den smakade ... Ja, jag vet inte vad den smakade, jag har inte kommit på det än. Den smakade inte gott, det är en sak som är säker. Inte i närheten av att smaka grädde i alla fall. De som använder den är säkert nöjda (och har ett icke fungerande smaksinne).





När jag hällt ut innehållet och slängt i sopppåsen såg jag detta ovan på andra kortsidan. Ja, tillsätt mer skit till skiten bara. Det jämnar säkert ut. Vispas väl kyld för bästa resultat? Går den inte att vispa annars? Fanken, jag borde ha testat. Jaja, den rinner i avloppet nu. *nu ploppade en sarkastisk kommentar upp men den behåller jag för mig själv* Jag är på hugget idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...