fredag 21 januari 2011

Anno 2009

När jag började med lchf 2009 plockade jag undan en del kläder som jag inte kom i. Kartongen märktes som syns nedan och stoppades undan i garderoben. I slutet av juli, början av augusti kom jag i kläderna men vissa framhävde en valk eller var inte bekväma att sitta i. De fick ligga en stund till. I augusti blev jag gravid. Kartongen fick visst vänta lite till.

Igår kom jag i mina "minsta" Levis-jeans. Eller jag kom ju i dom tidigare som det länkade inlägget visar men jag kunde inte sitta i dom utan att de körde in i fläsket. Igår hoppade jag i dom och hade hela dagen. Jag kunde sitta i dom utan att det gjorde ont. De satt som smäck. Helt underbart och jösses vad jag saknat dom! Idag kom jag på min lilla undanstuvade låda. Undrar hur kläderna i den passar? I morse provade jag. Första brallorna kom jag i. Lite tajta men jag behövde inte dra in magen för att knäppa knappen. Andra paret kom jag i. Tredje och fjärde gick också men aningen, aningens tajta och valken över linningen var inte alls smickrande. Maken drog en kommentar, inte ens värd att lägga på minnet.

Två par jeans gömde sig i kartongen. Äh, jag testar. Jodå, visst kom jag i dom! Hur hände det här? Men rackarns vad låga de var. Har jag gillat det? Två blusar provade jag inte. Ren lathet, jag vet att de inte passar över brösten ändå. Så, jag som var i behov av nya byxor, nu har jag en hög till jag kan ha. Jag måste bara lägga upp ena paret byxor för de var för långa för mina taxben. Surprice liksom? Jag började undra varför jag inte lagt upp dom innan men sen kom jag på. En liten graviditet kom emellan och byxorna lades i kartongen och skulle läggas upp den dag de åter tas i bruk. Typ nu snart.




I väntan på den nya smala, snygga Heléne

Passande innehåll



Självklart har jag mer kläder som jag hängt undan. En liten kartong räckte inte långt till alla kläder jag inte kommer i. De bara flyttades till en annan klädstång.
Har du någon motivationslåda?

1 kommentar:

  1. Ja, det har jag faktiskt... Har ett par byxor liggande i garderoben som jag ser varje gång jag hämtar nåt plagg där + att jag har en påse i en annan garderob som jag längtar efter att få komma i! :-D

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...