lördag 2 april 2011

Kasslertjosan

Jag är bra på att ta upp saker ur frysen som jag sen liksom glömmer bort. En kasslersnutt stod och blängde i kylen. Till slut insåg jag att jag måste göra något med den innan den hoppar på mig. Frågan är bara vad? Kassler under osttäcke är gott men jag ville göra något annat. Sagt och gjort. Det fick bli lite laboration. Bort med utsidan och allt fett från kasslern (jag gillar inte det), skär i stavar, ner i gryta, i med lite ditt och datt och voilá. Smaskens blev det. Och så fånigt enkelt lätt att göra.
Kasslergryta 3-4 portioner


En bit kassler ca 500 g

Herrgårdsgrönsaker efter eget tycke

en rejäl klick smör

3 dl grädde

1 dl creme fraiche

lökulver

svartpeppar

paprikapulver




  • Stek kasslern i smöret


  • Häll på grädde och creme fraiche


  • Blanda i herrgårdsgrönsakerna


  • Smaka av med kryddorna

Jag åt det som det var

Dottern fick ris till

Jädrar vad hon åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...