torsdag 30 juni 2011

Tävling

Tävla här



Jag anmälde mig i sista minuten. Varför vara ute i god tid liksom ;-)



Jag har blivit en erfarenhet rikare. Sen snart 2 veckor tillbaka la jag av med mina dumheter. Jag har hållt mig till lågkolhydratmat helt utan fusk. Eller ja, sillen och jordgubbarna med grädde blev det ju på midsommardagen. I tisdags kokade jag en hemmabrygd av hostmedicin. Vår dotter har åkt på en skitjobbig hosta. Jag har dragits med hosta sen ... evigheter tillbaka. Brygden innehöll 5 dl vatten, 5 dl socker (!), 2 citroner, 12 lagerblad. Jag provsmakade innan kokning, under kokning och efter. Sen svepte jag en hutt när det var klart. På eftermiddagen var jag så förbannat trött! Innan tröttheten slog sina klor i mig började jag må illa och jag fick ont i magen. Jag var så trött så jag bredde ut utemöblernas dynor i gräset där jag la mig raklång och ungarna fick leka runtomkring mig. Helskotta vad trött jag var!


Sen började jag lura på varför jag blev så trött? I och för sig har dottern sovit som en kratta och väckt oss både med hosta och att hon far runt mellan oss i sängen. Självklart beror det på det tänkte jag. Men ... vänta lite nu? Vi har ju typ inte sovit något alls sen hon kom till världen för snart 15 månader sen. Vi är ju härdade zombies vid det här laget. Eller, nä. Det är vi inte alls. Vi är mycket, mycket piggare trots att vi sovit skrutt och det tackar vi kosten för. I alla fall. Kunde det varit sockret jag reagerade på? Jag smakade typ 3 teskedar och drog 1 matsked i hutten. Jag läste om andra som fått sockerbaksmälla och de har reagerat likadant. Jahopp. Så var det med det. Äter man inte socker tål man inte socker. Förhoppningsvis lagras detta i något långtidsminnesfack så jag kommer ihåg det till nästa gång jag får för mig att dra i mig något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...