måndag 4 juli 2011

Baksmälla





Trötter definierar mig himla bra just nu. Jag tror jag har erfarit kolhydratsbaksmälla nu. Två likadana händelser borde vara tillräckligt. Eller? I veckan blev jag aptrött, illamående och fick ont i magen av den hemmagjorda hostmedicinen. Igår åt jag en kebabsallad som jag tyckte smakade aningens av mjöl (vi tog inte från vårt vanliga ställe) och jag smakade av sonens pizza. Nu till lunch kröp ett illamående på och en fruktansvärd trötthet. När jag skulle söva dottern tänkte jag passa på att blunda en stund. I helskotta heller. Illamåendet stegrades och det började röra sig i magen. När dottern sov och var dumpad i sängen parkerade jag mig på toan. Synden straffar sig själv heter det va? Jag antar att jag kan konstatera att jag är kolhydratsallergiker. Det här vill jag undvika i fortsättningen. Nu vill jag ha tillbaka min energi. Baksmälla är fanken inget kul någonstans!


Innan lågkolhydratkost hade jag dragit i mig ett glas O´boy, kanske ett glas saft och säkert det godis som funnits i min närhet. Om jag inte hade smällt ihop en kladdkaka eller tagit mig en rejält stor skål Kellogg´s med massa socker och mjölk. Något glas vatten också. Dextrosol hade också kunnat funka fast det förekom aldrig i detta hem förutom till Vätternrundan/Halvvättern när maken cyklade.



Nu tänker jag ta en kopp kaffe för att se om ögonlocket vidgas en aning. Vatten likaså.




Hur energiboostade du innan lågkolhydratkost?

Sockerstinnt som jag eller smartare?



Och nej, det är inte värt att fuska.

1 kommentar:

  1. Fy för dessa kolisbaksmällor =(

    mackor ock kakor va min stora last innan LC
    och fanns det godis av ngt slag hemma försvann det fort!

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...