lördag 31 mars 2012

Psssst

Har jag sagt att jag skippat vågen? Det kanske jag redan har skvallrat om? I alla fall, jag tog en viktcheck samma kväll vi kom hem från Kanarieöarna. Jag förväntade mig siffror över 70-strecket men det var det inte. Kan säga att jag hade en rejäl mardröm på de varma breddgraderna, vågen visade siffror på 112,3 kg! Ujuj, de siffrorna vill jag aldrig nå.

Jag tog faktiskt en viktkoll i morse också eftersom jag känner mig smalare. Vågen visade upp. Jaha, så var det med det. Tänk, jag bryr mig inte. För dryga månaden sen hade jag gått till sängs och varit irriterad och med tankar som "Nu är det fan bra! I morgon är det nya tag som gäller!"

Det är så gött att slippa dessa tankar! Vågen står och glor och jag saknar den inte. Nog kan det väl hända att jag kliver upp på den någon gång framöver men det är en jäkla skillnad på någon gång mot att kliva upp på den varje morgon och kväll och typ varje gång jag är på toa. Det ger liksom ingenting mer än irritation. Nu känner jag mig lugn i kroppen och fokuserar på att må bra och att träna.

Ett annat psssst: jag testar periodisk fasta. Det gjorde jag i morse. Hoppade frukost och åkte ner och tränade ett maffigt pass på Spartan gym. Det gick väldigt bra och jag har varit full av energi idag! Ok, det blev inte helt fasta, käre maken hade gjort frukost åt mig när jag kom hem så jag åt halva äggröran. Baconen och andra halvan äggröra snodde dottern. Hon är ett mysigt matvrak just nu. Fast, efter veckan som gått och en mage i obalans efter resan så är jag bara glad att hon äter igen.




Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Jag äter så lite ost att jag inte tror att det är just det, men jag testar med att dra ner på mejeriprodukterna så kanske det blir bättre.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Samma här. Har skippat vågen och det känns som en lättnad faktiskt

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...