söndag 10 mars 2013

Passupplägg




Jag har lagt upp lite planering inför kommande pass och igår provkörde jag det i gymmet. Utfall med kettlebell, hopprep, knäböj och press med Bulgarian bag, rep, hindusquat, jägarvila med vikt, hinderbana, bensänk på equlizer, dips, vandrande planka, bicepscurl, vadträning i trappa, boxjump, sidokliv med gummiband och slamball kördes igenom. Fyra tappra aspiranter kom och tränade, svettades och flåsade med mig och det är jag tacksam för! Det blir roligare om man är flera och kan peppa varandra. Upplägget fick helt klart godkänt av de som kom och jag själv var nöjd. Idag har jag lite träningsvärk :-)

Det som ska minskas till nästa gång är vilan mellan stationerna. Nu hade jag 15 stationer som vi körde 1x1 minut och vilade 30 sekunder mellan arbete. I början kändes vilan alldeles för långt men ju mer stationer vi kört desto mer lagom kändes vilan. 15 stationer var nog även aningens för många, jag hade tänkt avsluta med magövningar men det hann vi inte med så när vi kört stationerna blev det stretch och avslut.

Det blir lite korrigering till nästa gång, huvudsaken är att de som tränar blir nöjda, då har jag nått mitt mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...