onsdag 1 maj 2013

En bra dag



Idag har vi varit lediga och en ledig dag måste innehålla träning eller hur? Jag hade en date med Therése vid 9. På med kläder, löpning ner (tungt), träffa Therése, promenad till kanalbanken för löpning (tungt!) och tillbaka till gymmet för lite allehanda övningar. Uppvärmning med gummiband och döda triceps (undrar hur de känns i morgon?) samt bröst och sen på knäböj, bänkpress, marklyft och skivstångsrodd.

När jag la på mer på knäböj ilade det till på den punkt på insida lår som jag kände av vid cyklingen. Det strålade ut i benen så efter 2 rep fick jag hänga tillbaka stången och stretcha. Det kändes lite bättre men känningen var kvar, det ilade på insidan. Nån jäkla nerv är säkert i kläm, typ ischias på insida låret. Nåja, bänkpress kördes på så tungt jag orkade. Ingen aning om vikt då jag aldrig lär mig vikterna på stängerna. På knäböj lassade jag på 40 kilo, marklyft 60 kilo och bänkpress 12,5 kilo (eller om det blev 14 kilo?), skivstångsrodd 20 kilo och de vikterna höll jag mig till. Lite mage och lite dicsodans i gymmet (Therése var tack och lov på bottenplan ;-) ) innan vi tackade för oss och jag sprang hem. Eller sprang, promenerade då och då. Benen var trötta. Väl hemma kändes det otroligt skönt! Jag var nöjd.

Eftermiddagen har spenderats utomhus i det sköna vädret. Rabatterna är rensade och växtligheterna tittar fram så fint. Nu är det vår! Studsmattans skyddsnät monterades och årets första fika avnjöts utomhus. En väldigt bra dag helt enkelt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...