lördag 22 juni 2013

Eftertanke



Hoppas ni alla hade en riktigt skön och härlig midsommarafton igår!
 
 
 
Idag görs inte många knop, min kropp har verkligen tagit sommarlov (sengångarvarning emellanåt) och jag har småfixat med sånt som bara blivit liggandes eller flyttats runt i huset. Operation röja sonens rum inleddes igår och idag fortsätter det arbetet. En titt under sängen blir dagens göra, det är ett sånt ställe som ignorerats på tok för länge.

Har ni tänkt på det, när man rensar i hemmet att man känner sig så mycket lättare och bättre till mods efteråt? Jag tror starkt på Feng shui och jag känner verkligen detta med chi vart det flödar respektive inte flödar i hemmet.
 
Nu var det inte detta jag skulle skriva om idag utan påminna om att ta sig tid för eftertanke. Att tillåta sig själv att stanna upp lite i livet, fundera på vad som är viktigt och betydelsefullt för just dig och se till att sträva efter just det. Omge dig med människor som uppskattar dig för den du är med alla dina kvalitéer och som ger dig positiv energi. Rensa bland energitjuvar och undvik dessa. Tavlan ovan hänger i vårt sovkrypin och den är en favorit. Tro på dig själv, sträva mot att nå dina drömmar och mål och du kommer nå dem även om vägen dit är kantad av olika hinder och kanske blir längre och krokigare än tänkt från början. Kraften finns inom dig, var så säker och tvivla icke!
 
 
Du är unik och värdefull.
Du är viktig här och nu.
Det finns ingen annan som du.
Du är stark.
Du kan.
Du vill.
Du ska.
 
 
 
Önskar en fortsatt skön midsommardag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...