tisdag 17 september 2013

amelia Kropp & skönhet





Igår låg den i brevlådan, reportaget om fasta i tidningen amelia. Texten stämmer inte riktigt med hur jag äter idag men jag fastar och det kommer fram.

Jag diskuterade detta idag med en kollega som också äter efter lchf och fastar, att vi mår bäst av att fasta och upplever mer hunger och även mer sug/hunger framåt eftermiddagen om vi äter frukost. Är inte kroppen bra konstig?

Jag vill äta regelbundet och efter min dipp innan sommaren bestämde jag mig för att äta just regelbundet för att komma i fas igen. Maken har också påpekat flera gånger att jag äter för lite så, jag bestämde mig för att äta frukost bestående av kokta ägg eller fettkaffe. Vad händer? Jo. Klockan 10 är jag hungrig. Riktigt hungrig! På eftermiddagen kommer än mer hunger, ett jobbigt sug och skåpen länsas här hemma. Äter jag ingen frukost och fastar fram till lunch upplever jag inget av detta. Det känns dubbelt. Riktigt dubbelt. Samtidigt som jag vill äta regelbundet vill inte min kropp det. Knäppt. Nåja. Jag lyssnar på kroppen och äter på det sätt som jag mår bra av. Tydligen är det fasta just nu. Om någon vecka eller fler kan det se annorlunda ut :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...