fredag 20 december 2013

Jullov!

Jag har nästan glömt bort att jag har en blogg! Jisses, jag hinner inte med alls! Jobb, barn, träning (brist på träning?), livet, hemmet (som är i kaos), stress, mer jobb och jul. Julen står för dörren. Granen är klädd och skapar stämning, julpynt är på plats, klapparna är inhandlade och inslagna, köttbullar ska trillas och idag var det tack och hej till de goa eleverna. Vi ses igen 8/1 2014.

Jag tänker ägna min ledighet åt att försöka varva ner. Träna och bara vara. Lite arbete kommer ske, jag vill strukturera upp inför nästa termin men det ska inte bli mycket arbete har jag sagt åt mig själv. Förhoppningsvis håller jag det.

Runtom märker jag dock julstressen. Idag sprang jag över stan för att inhandla det som ska. Folk sprang överallt, fullt med bilar, en viss irritation från vissa håll. Stress, stress, stress. Jag vägrar stressa mer nu. Städa huset och smälla upp julgardiner är inget som sker. Inte ens fönstren blir putsade (undrar när de blev det sist?) Stressa har jag gjort hela hösten så nu fokuserar jag på det som är värt att fokusera på: att ta det lugnt och vara med familjen. Jag hoppas du tar dig tid att göra detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...