tisdag 31 december 2013

Medaljernas år

Sista dagen på året 2013. Är det nu man ska summera sitt år? Titta tillbaka på det positiva, framgångarna och granska motgångarna? Som vanligt innebär livet både med- och motgångar. Det kommer vi aldrig komma ifrån och tänk, är livet bara en raksträcka utan gupp eller kurvor? Det ska självklart vara en balans. För egen del har det varit ett ständigt sicksackande i filerna.  
 
Det jag kan summera år 2013 allra bäst i är att jag samlat på mig en hel hög (nu tog jag i från tårna) med medaljer. Jag har aldrig tidigare i mitt liv fått en medalj. Jag lyckas sällan vinna något (inte ens på chokladhjulen i Liseberg) så detta år tycker jag mig ändå ha samlat vinster. Jag är dock lycklig och tacksam över min största vinst här i livet: mina älskade barn och make!
 
 
 
Årets första lopp började med Blodomloppet i Linköping. Jag hade klarat av att springa drygt 6,3 km själv som längst innan. Att ta en mil var nervöst men målet var att springa hela milen. Det fixade jag och kom in på 1:03:45. Lyckan var stor, min första mil! Och den var lätt. Underbar löpning!
 
 
 
Årets andra lopp blev Halvvättern, 15 mils cykling, med maken. Han drog runt mig och klasvis med andra människor som utnyttjade klungan och draghjälpen och sen snyggt drog om när de vilat upp sig. Inget tack. Illa. Det här irriterade mig många gånger, många låg och växlade upp och ner bakom mig och sen stack de bara.  
Nåja, målet var att ta oss runt på under 6 timmar. Vi kom in på 6:01. Hur retligt som helst! Till 2014 är målet satt till 5,5 timmar. Undrar om det går? 31 minuter ska cyklas in.
 
 
 
 
15 mil avklarade!




Årets tredje lopp blev Tjejmilen i Stockholm. Jag skulle åkt med två andra kompisar men de hoppade av och jag hade tur, fick plats i en buss och hakade på en annan tjejkompis som anmält sig med sina kompisar. Det var en varm dag, otroligt galet mycket folk! Målet var att springa loppet under timmen men det var bara att glömma insåg jag direkt efter start. Det var tjejer precis överallt, korsan och tvärsan! Jag satte istället målet att springa hela milen. Det körde ihop sig i första backen, tvärnit. Efter lite stampande på stället började jag gå och insåg att det fick bli som det blev. När vägen smalnades av blev det stopp igen. Inte så konstigt med över 27.000 löpare. Jag var i näst sista startgruppen. Tiden blev 1:11:57. Urdåligt men jag kom runt :-)

Årets fjärde och sista lopp blev Broloppet här i Motala. Den nybyggda bron över Skepparpinan som äntligen stod klar efter 72 års planerande, invigdes med ett brolopp. Ett väldigt trevligt lopp men attans trång på bron där åskådare, cyklar och barnvagnar rörde sig/stod och tittade på. 5 km avverkades i makligt tempo och jag kom in på 28:01. Också urdålig tid, sista biten tappade jag modet av någon anledning och började gå en bit, sen sprang jag på. Kö in i målfållan och det var tjockt värre men loppet var en riktig folkfest!



Inför 2014 finns en del lopp inplanerade.

Först ut, i maj går Superior Race av stapeln i Norrköping. 10 km löpning, 21 hinder med ett gäng från gymmet. Det kan bli spännande!

Fem dagar senare går Blodomloppet av stapeln. Orkar jag med det tro?

Halvvättern körs i början av juni, håll tummarna att vi pressar tiden!

I oktober blir det MVLT Extreme Run med systerdottern och några från gymmet. 8 km löpning, 38 hinder. Många hinder!

Året får avslutas med Broloppet tror jag. Om jag anmäler mig dit vill säga. 10 km löpning i så fall.


Hur ser dina planer ut för 2014? 


 
 
Jag önskar dig ett Gott Nytt år och må 2014 bli ett bra år på många olika sätt!
 
 
Stor kram
Heléne

2 kommentarer:

  1. Härligt! Jag blir taggad av att läsa om alla dina lopp. Själv är jag och karln min anmälda till ett 10 km lopp i Norra länken i Sthlm i november. Får se om jag anmäler mig till något annat innan dess :) Det var ju det där med att träna inför loppen också ;) Kram och Gott Nytt År! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra med mål när man tränar och lopp är ju ett mål :-) Det är långt till november, hitta något inspirerande lopp innan dess och njut av livet :-)

      Gott nytt år tillbaka Lisa!

      Radera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...