söndag 11 maj 2014

Tvärtomtänk

Idag när jag stod och rörde ihop min äggröra till frukost slog mig tanken om äggröra på hotell och varför de jämt använder vidrigt äggpulver? Sen for min tanke vidare till tiden då jag inte åt lågkolhydratkost och bodde på hotell och undrade hur 17 alla människor (smala oftast) kunde äta så fulla tallrikar av bacon, ägg, äggröra, korv, salami osv? Det är ju farligt! Där gick jag med min tallrik med brödskivor, margarin, yoghurt med müsli, juice, te, grönsaker, ost och på sin höjd något ägg och åt nyttigt. De gånger jag åt bacon och ägg vet jag att samvetet knackade på. "Fy, vad med fett jag ätit, det är inte bra för kroppen."  

Vilka tankar man haft. Undrar hur de med dignande bacontallrikar resonerade om mig när jag gick där med mina grova smörgåsar (och en och en annan ljus) och yoghurt? Jag kan tänka mig att det är samma tankar som jag har idag: "Det där ska du inte äta ..."






En gammal bild från dottern och min frukost.
Idag uteblev baconet och min äggröra snodde hon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...