lördag 30 augusti 2014

Spartan games 2014


Förra veckan deltog jag i gymmets första tävling, Spartan games. Det blev en heldag med tre olika delmoment. En helt galet kul dag och en hel dag där jag varit sjukt galet nervös! Inför varje moment var jag så nervös, så nervös. Jag sprang och nervöskissade på toan flera 1000 gånger om och fjärilarna fladdrade i hela kroppen. Efter varje moment var jag nöjd och endorfinhög i att jag faktiskt klarat av att genomföra ett moment.

Jag hoppas på fler tävlingar och det gör nog de deltagande också. Jag slutade på sjunde plats och klarade av allt utom de sista 5 reps av pullups. Jag försökte men det sket sig. PB i OH press på 47,5 kg. Tidigare har jag enbart testat 40 kg men jag måste öva på frivändningar om jag ska orka öka. Pressen var inga problem men frivändningen, där tog det stopp. 


38 år gammal har jag också för första gången badat i Göta kanal. 

Burpees och simning

Bygg upp till max, ground to overhead

Och sist men inte minst, glada tjejer efter event 3! 
Malin i blått kom på första plats, Åsa i linne kom på tredje plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...