torsdag 14 maj 2015

Inte där än - CrossFit Level 1 Trainer

Sent omsider och när jag tjurat färdigt ;-)

Helgen 24-26/4 var jag i Stockholm med en gymvän för att gå utbildning till CF L1 Trainer. Vilken helg! Späckad och intensiv men så intressant och lärorik! Här lärde jag mig att jag stått fel i deadlift, att jag inte kopplat in ryggen i OHS samt verkligen behöver jobba på min teknik i thrusters! det senare smärtade att inse när jag kört med 30 kg och nu hux flux kämpade järnet med 10 kg ... Gör om, gör rätt.

Gänget som höll i kursen kom vida omkring, UK, Sydney, New Zeeland/Norge, Finland och Singapore. Vilket gäng, vilken glädje, vilken kunskap, vilken teknik och vilken styrka samtliga bär på! Många gånger imponerades jag över deras bredd.

Vi matades hela dagarna med föreläsningar, teknikträning, wod och coachning. Väl på hotellet låg vi trötta men inspirerade. Söndagen avslutades med ett prov, hugaligen! 17.30 satte vi oss i bilen och vände hemåt under tystnad. Trötta men glada och inspirerade. Inom några dagar skulle vi få provresultatet. Mitt svar var inte det jag ville ha, ett fett FAIL meddelades i inkorgen och jag tjurade hela dagen. Nytt prov ska avläggas. Det jävliga är att jag kan det här men när det blir på engelska kan jag ingenting. Några svar chansade jag helt på för jag fattade inte. Nu blir det till att plugga på engelska termer ordentligt och nytt test avläggs nån dag framöver.




Kurslokalen Nexus Stockholm



Gänget från vänster: Davs, Juria, Gavin, Hamish, Hannu


Har du möjlighet att gå denna kurs så rekommenderar jag den verkligen! Det gäller alla som utövar träning, inte bara CrossFit. Det var kort om teknik och jag hade gärna velat ha mera för det gav så otroligt mycket när de korrigerade tekniken på oss och jisses, vet ni vilken träningsvärk man kan få av att enbart arbeta med ett skaft?! Galet! Mina lår ömmade, hela magen, axlar, armar och hela ryggen. När man kopplar in rätt och får till tekniken gör det stor skillnad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...