måndag 31 januari 2011

Mätdag

Jag har tänkt köra en ordinarie väg- och mätdag den första varje månad. Så kom jag på i morse att det är förskoledags i morgon och risk för att glömma i en eventuell stressig morgon. Jag mätte mig idag istället. Eftersom en (läs två) bit(ar) kladdkaka slank ner i lördags visar vågen +0,7 kg idag så jag kör en fuling och utgår från fredagens vikt som visade en finare siffra. Ja, tänk att jag törs göra så :-)

Fram med måttband. Mätningen visade lite trevliga siffror. Från start i juli har jag tappat 28 cm runtom på kroppen. Sen 1/1 har jag tappat 11 cm och av dessa 6 cm i midjan. Gissa om jag blev paff! Men jag blev även väldigt glad. Det är första gången jag märkt sån skillnad i mått. Och visst känner jag skillnad! Kommer ni ihåg min motivationslåda anno 2009? Jag provade alla plaggen i lördags. Jag kom i alla, även de två blusarna som låg där i. Lite otippat faktiskt eftersom jag tog för givet att de inte passade över brösten. Några byxor puschade upp en otrevlig valk över linningen och en t-shirt satt inte smickrande om magen men jag kom i allt. Byxorna jag använde typ jämt när jag träffade maken för 13 år sen satt perfekt och är åter i garderoben. Motivationslådan är numera tom.

1 kommentar:

  1. Tummen upp!
    Svinbra jobbat!
    Själv står jag bara o trampar nu. Har 4-5kg kvar som jag skulle ta tag i efter jul. Men julledigheten blev lite långdragen=)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...