söndag 15 maj 2011

Hamburgerdressing

I fredags serverades hamburgare här hemma. Till hamburgare ska man ju ha någon smarrig sås. Eller dressing som det heter med finare ord. Jag rotade i receptpärmen för att se om det fanns något och visst hittade jag ett recept som jag klottrat ner från någon. Från vem eller var kommer jag inte ihåg. Den var riktigt god och lär göras igen om det blir hamburgare på hemmaplan. Vår kräsna son åt inte mindre än två styck! Nu blev mina burgare pytte men han åt. Det är ett gott tecken.




Hamburgare



500 g blandfärs


2 ägg


1 dl grädde


salt och peppar




smör att steka i








  • Blanda ihop




  • Smält smör i stekpanna




  • Klicka ut små högar i stekpannan




  • Platta till med gaffel



Hamburgerdressing 2 personer



1 dl creme fraiche


1 dl majonnäs


1 msk chilisås


1 msk ketchup


0,5 tsk paprikapulver


0,5 tsk vitlökspulver


1 krm chilipulver




salt



Smaka er fram!






Blanda allt och låt stå kallt en timme innan servering





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...